فوریت های پزشکی بدون مرز
ما می خواهیم با کمک شما بزرگترین وبلاگ فورییتی کشور را بسازیم

 

آيا براي يک سيل ناگهاني آماده ايد ؟

همانطور که مي دانيم ، سيل از بلاياي طبيعي است که همه ساله در گوشه و کنار جهان اتفاق مي افتد و باعث خسارت هاي مالي و جاني زيادي مي شود دستورالعمل هايي که براي آمادگي در چنين موارد اضطراري لازم است به شرح زير است :

 

رعايت نکات ايمني قبل از وقوع سل

 1. هشدار سيل در رسانه ها ، به معناي آن است که سيل بوجود آمده يا جاري خواهد شد . لذا از قبل آماده باشيد .

2.      کيف امداد و



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 20 فروردين 1390برچسب:, توسط .............hassan............

روز پرستار بر همهی پرستاران مبارک

 

 

و  همچنین15 اردیبهشت روز مامایی

ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1390برچسب:پرستاران گناباد, توسط .............hassan............

گلودرد استرپتوکوکی‌ (Sort throat) عبارت‌ است‌ از عفونت‌ و التهاب‌ حلق بوسیله‌ باکتریهای‌ استرپتوکوکی‌. گلودرد استرپتوکوکی‌ ، مسری‌ است‌. به گلو درد آنژین هم گفته می‌شود. آنژین التهاب و آماس لوزه‌های کامی است و مولد آن باکتریهای استرپتوکوک و استافیلوکوک هستند. سرماخوردگی زمینه آن را آماده می‌سازد. سرایت باکتری بوسیله ترشحات دهان بیمار مبتلا صورت می‌گیرد.

گلو درد اشکال مختلف دارد. در آنژین معمولی و ساده لوزه‌ها متورم و قرمز می‌شوند، در آنژین چرکی دانه‌های چرک در فرو رفتگیهای سطح لوزه پدید می‌آید. آنژین چرکی با گلو درد و حس زخم در گلو شروع می‌شود و کمکم درد رو به شدت گذارده و عمل بلع دردناک می‌شود. بیمار مبتلا تب می‌کند و کوفتگی و سردرد دارد و عقده‌های لنفاوی گلو متورم و دردناک می‌شوند.




تصویر

 

مقدمه

گلو درد یکی از شایعترین مشکلاتی است که در پزشکی با آن مواجه هستیم. بیماران از این واژه برای بیان هرگونه احساس مشکل در گلو از خشکی گرفته تا درد واقعی استفاده می‌کنند. بنابراین تعیین اینکه واقعا بیمار گلو درد دارد، مهم است. تظاهر اولیه



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:, توسط .............hassan............

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد