فوریت های پزشکی بدون مرز
ما می خواهیم با کمک شما بزرگترین وبلاگ فورییتی کشور را بسازیم

 

سلامت نیوز : رییس اورژانس كشور گفت: در سال گذشته دو میلیون ماموریت فوریت‌های پزشكی در كشور انجام شد كه این اقدام برای نخستین بار در كشور روی داد.

به گزارش ایسنا، دكتر غلامرضا معصومی در اولین كنگره و جشنواره ملی فوریتهای پزشكی، افزود: در نوروز سال جاری 9/17 درصد ماموریت فوریت‌های پزشكی افزایش داشت اما فقط در 7/7 درصد از این ماموریتها منجر به انتقال بیمار به بیمارستان شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار كرد: در چند سال اخیر جهش بزرگی در حوزه فوریتهای پزشكی اتفاق افتاده است و پایگاه‌ها، ماموریتها و نیروی انسانی فوریتهای پزشكی افزایش یافته است.


معصومی تاكید كرد: موضوع ارتقای كیفی همه جانبه خدمات در اورژانس پیش بیمارستانی مطرح است كه این ارتقا كیفیت هم درسطح علمی و هم درسطح كیفی باید صورت گیرد.

رییس اورژانس كشور با اشاره به مقاطع آموزشی فعالان فوریتهای پزشكی اظهار كرد: دوره كاردانی فوریتهای پزشكی آغاز شده است. این در حالیست كه برخی دانشگاه‌های تیپ یك مایل به پذیرفتن دانشجو در مقطع كاردانی نبودند. با این وجود برخی از آنها این مقطع را راه‌اندازی كردند. علاوه بر آن كوریكولوم دوره كارشناسی فوریتهای پزشكی تصویب شده است و از مهرماه سال جاری دانشجویان در این رشته نیز پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: در تلاش هستیم دوره كارشناسی ارشد فوریتهای پزشكی را راه‌اندازی كنیم و در سالهای آینده شاهد راه‌اندازی این دوره نیز خواهیم بود.

معصومی در پایان با اشاره به نقش فوریتهای پزشكی در نقشه جامع سلامت كشور اظهار كرد: برای تحقق امر نیاز داریم كه در حوزه‌های پژوهشی فعالیتهای بیشتری كنیم بنابراین كنگره فوریتهای پزشكی را برگزار كرده‌ایم.

 

 

 

ارسال در تاريخ شنبه 16 مهر 1390برچسب:كارشناسی, ارشد- فوریتهای -پزشكی-, توسط .............hassan............

 



گونه‌های مرض قند

 

  • مرض قند نوع Ι (یا دیابت وابسته به انسولین IDDM)
  • مرض قند نوع ΙΙ (یا دیابت غیر وابسته به انسولین NIDDM)
  • دیابت بارداری

 دیابت نوع یک

بدن مبتلایان به دیابت نوع یک که اغلب در سنین زیر ۳۰ سالگی نمایان می‌شود ، توانایی تولید انسولین را ندارد و این امر موجب افزایش سطح قند خون می‌گردد. این امر به دلیل از دست رفتن سلول‌های β جزایر لانگرهانس پانکراس اتفاق می‌افتد. دلیل اصلی از دست رفتن سلول‌های β، حمله سلول‌های لنفوسیت T به دلیل خودایمنی است که در بیشتر موارد بروز بیماری بدنبال ابتلا به یک بیماری ویروسی اتفاق می‌افتد. روش درمانی آن تزریق انسولین و کنترل دائمی میزان قند خون می‌باشد.انسولین هورمونی است که راه را برای ورود گلوکز به سلول‌ها باز می‌کند و در انجا این مواد را میسوزاند.حدود ۵ تا ۱۰درصد افراد دیابتی در آمریکا که دیابت انها به اثبات رسیده به این نوع دیابت مبتلا هستند.دیابت نوع یک در افراد زیر چهل سال ومعمولا در کودکان بروز می‌کند. علائم دیابت نوع اول عبارتند از تشنگی بیش ازحد, گرسنگی دایمی , تکرر ادرار (به خصوص در شب) , کاهش وزن ناگهانی , خستگی مفرط و تاری دید.

 دیابت نوع دوم

در مرض قند نوع دوم بدن فرد مبتلا انسولین تولید می‌کند و حتی ممکن است غلظت انسولین در خون از مقدار معمول آن نیز بیشتر باشد اما گیرنده‌های یاخته‌ای فرد نسبت به انسولین مقاوم شده و در حقیقت نمی‌گذارند انسولین وارد سلولها شده و اعمال طبیعی خود را انجام دهد. در این حالت می‌توان با درمان رژیمی و ورزش غلظت قند خون را کاهش داد. شیوع این نوع در حال ازدیاد است. مرض قند نوع دوم در افراد چاق دیده می‌شود و درصد شیوع این بیماری در زنان بیش از مردان است. به بیان دیگر این نوع دیابت ناشی از مقاومت بدن در برابرمصرف انسولین(شرایطی که بدن از استفاده صحیح انسولین خودداری می‌کند) وهمچنین کمبود مقدار انسولین نیز وجود دارد.بسیاری از آمریکایی‌هایی که به دیابت مبتلا هستند دیابتی از این نوع دارند.

 دیابت بارداری

تجهیزات آزمایشات شخصی دیابت بارداری در آمریکا

دیابت بارداری مربوط



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390برچسب:دیابت ,انواع دیابت ,دیابت بارداری ,دیابت جوانان,دیابت ,دیابت ,دیابت ,انواع دیابت,, توسط .............hassan............

صفحه قبل 1 صفحه بعد